Aquest vehicle “zero emissions” donarà servei a Barcelona i 12 municipis metropolitans més, i la seva adquisició forma part del compromís, per a una mobilitat neta, que l’AMB està elaborant amb horitzó 2020
Antoni Poveda, vicepresident de Mobilitat i Transport de l’AMB i Núria Marin, alcaldessa de l’Hospitalet de Llobregat, han presentat el primer vehicle amb un motor 100% elèctric que s’incorpora al servei Nitbus, les línies d’autobús nocturnes que donen servei a 18 municipis metropolitans.
Fins ara, l'AMB ha provat en les seves flotes diversos models d'autobusos elèctrics, però l’autobús presentat en data 16 de febrer de 2016 és el primer vehicle adquirit pel grup Baixbus, i que s'incorpora de forma permanent a la flota de línies regulars.
El vehicle, que es posarà en funcionament en els propers dies, és un autobús Irizar i2e, que ofereix una autonomia d’entre 200 i 250 km, necessitant només una càrrega al final de la jornada. Això suposa una durada de les bateries d'entre 12 i 14 hores de circulació, àmpliament suficient i especialment indicada per al transport nocturn. Respecte a un vehicle amb motor de combustió, suposa un estalvi de 318,28 tones de CO2 en emissions. A més, les seves bateries són reciclables en un 99% un cop esgotada la seva vida útil.
Aquest autobús prestarà servei a les 6 línies del Nitbus que opera l’empresa Mohn del grup Baixbus (N12, N13, N14, N15, N16, N17) que donen servei nocturn de transport públic als municipis de Barcelona, L'Hospitalet de Llobregat, el Prat de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Cornellà de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Viladecans, Gavà i Castelldefels.
El vehicle anirà canviant de línia, de manera que tots els municipis gaudeixin dels seus avantatges. Entre alguns dels equipaments estratègics als quals el nou autobús elèctric donarà servei nocturn figuren l'Hospital Universitari de Bellvitge, l'Hospital Moisès Broggi, o l'Aeroport de Barcelona, entre d'altres.
L’autobús presentat és un vehicle zero emissions (sense contaminants com el diòxid de carboni, els òxids de nitrogen o les partícules fines, molt perjudicials per a la salut). També és totalment silenciós, fet que el fa especialment indicat per al transport nocturn.