L’increment ha estat d’un 3,5%, índex que confirma el creixement constant registrat en els últims anys, i una evolució positiva que reflecteix la bona salut del transport públic en l’entramat metropolità
Les tres empreses del grup continuen consolidant l’alça en el nombre de passatgers a l’àrea metropolitana de Barcelona (Baix Llobregat i l’Hospitalet) registrant índex positius de creixement. Al 2015, els més de 38 milions de viatgers totals de Baixbus s’han repartit en 17.550.518 per a Mohn i en 8.573.370 per a Oliveras, registrant un creixement bo, però sostingut, al voltant del 2,5%. I l’aportació de més valor ha estat la de Rosanbus, on s’ha experimentat l’augment més important amb prop de 12 milions de passatgers, passant d’un 2,5% a un 5,6% de creixement interanual.
Seguint aquesta pauta, les línies intermunicipals de Rosanbus que comuniquen amb Barcelona i l’Hospitalet poblacions denses del Baix Llobregat, com ara el Prat, Cornellà, Esplugues, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern o Sant Feliu, han estat les que més han crescut en els darrers 12 mesos.
És el cas de la línia L10, que ha traduït el seu decrement del -0,6% l’any 2014 a un increment del 5,6% l’any 2015, un comportament extraordinari que posa de relleu la importància del bus en zones que tot i estar servides també per altres mitjans de transport, fan cada vegada més ús d’aquest mitjà de qualitat i pròxim que troben a la vora de casa. En la mateixa sintonia, les línies L12, L14 i L16 també reflecteixen un augment considerable de viatgers.
Entre els serveis destacats també es contemplen els de les línies urbanes de gairebé totes les poblacions, especialment de Castelldefels, Gavà, Sant Boi, l’Hospitalet i el Prat, fet que constata encara més el valor de proximitat que suposa l’autobús en els barris metropolitans.
Les línies nocturnes de la xarxa de Nitbus també han sumat passatge, amb un creixement que ha passat del 5% a prop del 6%. En aquest àmbit, de nou la planificació d’un servei prestat en un entorn molt urbà guanya pes, ja que ha estat la línia N15 la que més creixement ha mostrat, evolucionant d’una pèrdua de passatge l’any 2014 amb un -2% a un increment del 6,6% l’any 2015. Aquesta línia comunica els nuclis urbans de Sant Joan Despí, Cornellà, Esplugues i l’Hospitalet amb Barcelona.
De manera continuada, el servei que comunica de nit amb l’aeroport del Prat també manté la seva evolució positiva, de manera especial la línia N16, que fa un recorregut més llarg pels municipis de la franja litoral sud del Baix Llobregat.